YOL ARKADAŞLARIMIZIN CEVAPLARI

Yolculuk paylaşım platformu BlaBlaCar ile beraber planladığımız 19 Mayıs İstanbul – Göreme ve 22 Mayıs Göreme – İstanbul yolculuğumuzdaki yol arkadaşlarımızın

– Ölmeden önce en çok yapmak istediğiniz şey/şeyler ve sebebiyle ilgili kısa bir paragraf

ricamıza verdikleri cevapları aşağıda bulabilirsiniz.

19 Mayıs İstanbul – Göreme: Esra & Lezgin

ESRA
“Ölmeden önce en az 2 ay durmadan gezmek ve saçlarımı kazıtmak istiyordum, onların üstüne çizgi çektim. 🙂
Skydiving yapmak ve o boşlukta olma hissini yaşamak; maraton koşup o aşırı endorfin salgılanmasını yaşamak; kuzey ışıklarını görüp altında dans etmek; Doğu ekspresi ile Kars’a gitmek; Trans Sibirya ile Rusya’yı baştan sonra seyahat etmek ve gerçek Rus halkı ile tanışmak; Likya yolunu etaplara ayırmadan tek seferde yürümek; Camino de Santiago (Hac) yolunu yürümek; Annapurna Circuit yapmak; plan yapmadan havaalanına gidip herhangi bir yere bilet alıp gitmek; Amerika’yı doğudan batıya arabayla geçmek, bir nevi roadtrip; motorsiklet kullanmak; kitap yazmak ki en büyük hayalim :)”

LEZGİN
“Benim için bu satırları yazmak biraz zor. Yapmak istediğim şey, sizin de ilham aldığınız gibi, var olmaktansa yaşamak çünkü. Yazımın bitiminde bu noktaya değineceğim ama başlangıç noktası için neyi hedeflediğimi yazmak istiyorum. Biraz Kapadokya olduğu için yazıyorum sayacaksınız belki, amacım torpil değil inanın :D. Hayatta en çok yapmak istediğim şey; Sıcak hava balonuna binmek. Herkesin kendini özdeşleştirdiği bir şey var ya, liseden beri benimki de bu. Öyle ki bu yazdan başlayacak şekilde kendime sıcak hava balonu seri dövmesi yaptıracağım. Kendimi benzer tanımlıyorum. Rüzgara kapılmayı seviyorum. Hayaller konusunda yükseklerden uçmayı seviyorum. Dışardan sevimli gözüküp yakınlaştıkça ürkütebiliyorum. Ay böyle hiç benden haberi olmayan insanlara bunları çat diye söylemek ne kadar samimi bilemiyorum. Ama bi noktada insan sosyal ortamının dışında samimi olabiliyor belki de. Rengarenk olması ve bir sürü insanla çarpışabilmesi en hassas noktası benim için. Hayatımı rengarenk olmaya adadım. O kadar ki okula gittiğim her gün üzerimdeki renkleri sayıyorlar, dışa taşıyorum artık. Biliyorum ki en güzel yerleri hiçbir turist keşfedemeyecek. Bu yerlerle ilgili hep şöyle düşünüyorum; “Ne yazık insanlar burda olamadan ölüp gidecekler.” İşte bu cümlenin söylendiği yerleri, şeyleri, lezzetleri ve en önemlisi insanları arıyorum.”

22 Mayıs Göreme – İstanbul: Fatih & Yeliz

FATİH
“Motosiklet kullanıyorum. Kampçılığı, doğa yürüyüşlerini, bisikleti fazlasıyla seviyorum. Bunun yanında ekstrem sporlara ilgi duyuyorum. Hayvanları “özellikle köpekleri” çok seviyorum. Tabi mesleğim gereği de çocuklara bayılıyorum. Ölmeden önce yapacaklarım listemde ilk sırada Batum’da kamp yapmak var. Sebebi ise çokta Gürcistan’la alakalı sayılmaz. Yolculuğun varışından çok yolda olmayı seviyorum ve Batum’a kadar yapacağım yolculuk motorun anahtarını çevirdiğim ilk andan evin garajına girdiğim ana kadar harika coğrafyalar barındıran bir rota gerektiriyor. Listede ki bir diğer plansa kano seyahati kanoyla Ege-Akdeniz kıyılarını geçmek istiyorum. Bunu isteme sebebim denizin bana vermiş olduğu sakinlik ve gün boyu denizde kürek çekip keşfedilmemiş yerler keşfetmek, daha önce kimsenin uyumadığı bir yerde kamp atabilmek fikri beni heyecanlandırıyor. Listede en uzak hedeflerimden birisi Avustralya bunun sebebi ise oldukça sıradan 🙂 Daha önce couchsurfing sitesi aracılığıyla misafir ettiğim 2 arkadaşımı evlerinde ziyaret etmek istiyorum. Ve tanıştırma fırsatı bulamadığım kız arkadaşımı onlarla tanıştırmak istiyorum. Sevdiğim insanları yanyana görmek hoşuma gidecek sanırım. Listede çok yapılacak var belki ama en kapsamlı ve en uzun vadeli hayalim ise kendi başlatmış olduğumuz (Kız arkadaşımla) ”O’NLAR GÜLSÜN’ projesini devam ettirmek. Projenin genel kapsamı ihtiyaç sahibi çocuklar. Amacımız ise çocukların hayatına kalıcı olarak dokunabilmek. Bu projeye 2 sene önce başladık ve bugüne kadar 50 gönüllü ve 200 çocuğun katılımıyla bir şenlik düzenledik. 5 köy okulu yenileme yaptık. Örneğin duvarları dökülen bir köy anaokulunu çocuklar için uygun şekilde yeniledik. Öğrencilerin devamsızlık sorunu olan bir roman mahallesinde okula drama sınıfı yapıp çocuklarla vakit geçirdik. Bu sayede okula ilgilerinide artırdık sanırım 🙂 Bunu tamamen kaynaksız bir şekilde yaptığımız içinde maalesef istediğimiz kadar kapsamını genişletemedik. Öğretmenlik hayatımda kız arkadaşımla birlikte bu projenin devamını getirip daha çok çocuğun tebessümünde pay sahibi olalım istiyorum.”

YELİZ
“Şehrin gürültüsünden uzak yaşamayı seviyorum. yaşadığım evde zaten dağın yamacında yeşilliklere uyanıyorum her sabah. Yeşil benim için vazgeçilmez. Fırsat buldukça erkek arkadaşımla dağa ormana atıyoruz kendimizi motorumuza atlayıp. Daha keşfedilmemiş antik kentleri bile görmeye gidiyoruz. Bazen yürüyoruz. Bazen kamp sandalyelerimizi alıp kafa dinlemek için sessiz sakin yerlere gidiyoruz. Bazende atlıyoruz motorumuza yeşillik ateş yakabileceğimiz bi yerlere gidip yemek yapıyoruz.Ve bunu her an yapabiliriz. Sırt çantamın gizli gözünde çöp şiş,plastik çatal, tek kullanımlık ketçap, mayonez, tuz, baharat bulunur ki bizim ne zaman yeşil alana kaçıp gideceğimiz belli olmaz hazırlıklı olmak gerek. Yemek yapıp yemeyi de seviyoruz. Farklı yerlerde farklı tatları denemeyi seviyoruz. Yazları çubucak çadır kampına gidiyoruz. Motosiklet festivallerine de gidip yeni insanlarla tanışmaktan keyif duyuyoruz. Bu yılda başka şehirlerde farklı yerleri gezmek istiyoruz. Hatta planlarımızdan biri de bisikletlerimizi, çadırımızı alıp trene binip gittiğimiz şehirleri bisikletle gezmek istiyoruz.ölmeden önce yapmak istediklerim trene atlayıp erkek arkadaşımla yurt dışında aklımıza esen herhangi bir durakta inip olduğumuz yeri zamanı düşünmeden gezmek istediğimiz zamanda ordan devam etmek. Küçükken hayalim ralli pilotu olmaktı şimdi ise en azından bi ralli pilotuna co-pilottluk yapabilirim diye düşünüyorum. Skydiving yapmak istiyorum venedik semalarında. tabikide en önemlisi de dokunabildiğimiz kadar yüreklere dokunmak istiyoruz. Bunun için erkek arkadaşımla O’NLAR GÜLSÜN projesini başlattık. 5 okul yeniledik. Ama devam ettiremedik. Onu devam ettirmek istiyoruz. Çocuklara, engellilere dokunabileceğimiz her hayata dokunmak istiyoruz. Gidebildiğimiz her yerde bunu yapmak istiyoruz. Nerde ne zaman ihtiyaç duyulursa yardım edebilmeyi istiyoruz.”