SİBİEL KÖYÜ’NDE AGRİTURİZM ♘ / TRANSİLVANYA (ROMANYA)

Agriturizm Nedir?

Agriturizm, tarım ve köy hayatını konu olan turizm demek.

Sibiel Hakkında

Sibiel, dağların arasında, ormanın kıyısında bir peri köyü. Ama bu köyün perileri, peynirinden şarabına sofraya konan herşeyi kendileri yetiştiriyor ve yapıyor. 🙂

Hal böyle olunca köy agriturizm meraklıları zaten küçük olan bu sevimli köyü dolurup taşırıyor. Rengarenk tarihi evleri, sokaklarında dolaşan at arabaları, dalından sofraya gelen yemekleri bizi de buraya getirdi.

Bu köyün fanı sadece turistler değil. Zaman zaman dağdaki ayılar ve domuzlarda agriturizm için bahçelere uğruyormuş. 😛

► Devam etmeden önce, bu yazıyı nasıl okumalı?
Bu yazı, Transilvanya Turu Programı – Bütçe & Gidilecek Yerler & Tüyolar  yazımızın alt başlıklardan biridir. O yazıda efsane bir Transilvanya turu yapmak için ihtiyaç duyacağınız her türlü bilgi var.  Ayrıca, Romanya’daki tüm önerilerimizi tek bakışta görmek için Romanya Gezi Rehberi‘mize göz atın. ◄

sibiel-Köyü-Transilvanya

Rumenler geleneksel yaşatılarını sürdürüyor olmakla gurur duyuyorlar. Dünyanın bir çok yerinde köy hayatının teknolojiye ve şehirleşmeye kurban gittiği şu günlerde bugünlere kadar bu kültürü sürdürebilmeleri hem hayret, hem de hayranlık verici.

Şu an da üzüm hasadı mevsimi. Evlerde şaraplar yapılıyor.

Rumenler yüzyıllarca kendi topraklarında başkaları tarafından yönetilmişler. Bu yönetime güvensizlik ortamında köylerin hep kendi kendilerine yetebilmeleri gerekmiş.

Nihayet Romanya, Dünya Savaşları sonrasında otonom hale gelmiş.

Ancak takibinde gelen komünizmin ve diktatör Ceauşescu’nun da ekonomiyi tarıma endekslemesiyle tarım ve hayvancılık artık Rumenlerin DNA’larına işlemiş.

Sibiel-Transilvanya-romanya
Burası konaklama için harika bir yer. Köyde yaklaşık 30 hane evlerini pansiyona çevirmiş. Sahipleri de çok sıcak insanlar. 20 dakika mesafedeki Sibiu’da gecelemektense çok daha tatlı ve ekonomik olan bu pansiyonlarda kalmayı tercih ettik.

Hemen sarıp sarmalıyorlar. Bizi de köydeki düğüne davet ettiler. Transilvanya Rumen Düğünü sayfamızdan video ve yazısına ulaşabilirsiniz.

Sabah ömrümüzde ilk defa nal sesleriyle uyandık.:) Herkesin arabası var ama tıngır mıngır giden at arabaları da yaygın olarak kullanılıyor.

Ömrümüzde çok kuyu gördük de ilk defa içi pırıl pırıl su dolu olanı gördük. Evlerde su var ama nedense hala buradan su çeken çok.

Sibiel-Köyü-sofra-yemekler

Bu sofra maalesef bizim soframız değil ama tipik bir Rumen sofrası olduğu için paylaşalım istedik. (Bizim soframızı -kaldığımız pansiyonun kahvaltısını- da yorumlarda paylaştık 🙂

Sofyalarda geleneksel tabaklar & sürahiler yaygınca kullanılıyor.

Sarma, beyaz peynir, pide, turşu tarifleri Osmanlı’dan, malzemeler çiftlikten.

Sibiel’in Sibiu’ya 20 dk uzaklıkta olduğunu da hatırlatalım. Sibiu’dan Transmixt otobüsleri ile kişi başı 10 Lei’ye ulaşabildiğiniz bu güzel köyü de atlamayın deriz.

Sibiel-Köyü-romanya-transilvanya

3 Comments

1. Merhabalar,

Belgesel tadında paylaşımlarınız, içten anlatımlarınız, ayrıntılara gösterdiğiniz özen harika. Eşim 3 yaşındaki kızım ve ben çok gezeriz ama paylaşmaya fırsatı hala bulamadık. Gitmeden önce en az 1 ay bilgi taraması yaparız. Siz bunu 3 güne indirdiniz. Haftaya İstanbul dan hareketle Rusçuk üzerinden sizin rotalarınızı takip edeceğiz. Dönünce görüşmek üzere.

2. teşekkürler size 🙂
    Biz arabamızla Belgrad-Budapeşte ve sizin tavsiyelerinizi okuyarak Romanya’yı gezi planımıza aldık 🙂
    Sibiu ,Transfaragasan,Braşov ve Bükreş gezdik.
    Ben Sibiu çok sevdim. Tavsiyelerinizi okuyorum ve notlarımı alıyorum.